Freitag, 28. August 2020

Why may I not sing about



Ich hörte ich einen einfachen, kleinen Folksong, bei dem ich ganz schnell von halbem Ohr auf volle Aufmerksamkeit schaltete. Ich dachte, er wäre leicht 50 Jahre alt und daher müsste ich ihn kennen. Theoretisch.
Als ich das Lied dann googelte, fand ich, dass Daniel Norgren erst 37 Jahre alt ist. 
Hier ist der Text:

Why may I not go out and climb the trees? 
Trees have fingers that may steel the eyes from thee.
Why may I not go play out in the barn?
Barn-hand may take you and drown you in the tar.

I wanna go and find the little cat!
Cat's been found and taken by the rats.
Where will the sun be when the sky is black?
You will have all night to ponder about that.

May I let the puppy sleep here in my bed?
Puppie's got bugs that lay eggs inside your head.
Why may I not stay up and be with thee?
For I don't like children who doesn't want to sleep.

Würde schwarze Pädagogik so explizit in deutsch besungen, es wäre in den öffentlich- rechtlichen Medien nicht zu hören. Daran hat sich in einem halben Jahrhundert nichts geändert 😐.